The Effect of Product Quality, Price and Promotion on The Purchase Decision of Ms Glow Cosmetics Branch in Gresik

Authors

  • Moch Agung Setiabudi Universitas Muhammadiyah Gresik
  • Sukaris Sukaris Universitas Muhammadiyah Gresik

DOI:

https://doi.org/10.30587/innovation.v3i2.4369

Abstract

ABSTRACT

This research was motivated by the fast-growing skin care industry, especially MS Glow. As a local brand whose name continues to grow until now, it has established many beauty clinics throughout Indonesia. At the same time, efforts are needed to continue to survive and compete with other skin care products. Moving on from these issues, this research is here with the aim of studying further about product quality, price, and promotion of purchasing decisions at MS Glow Gresik Branch. The population in this study were visitors to the beauty clinic at the Randuagung branch. From this population, this study obtained 90 samples who became respondents. The sampling technique was purposive sampling, namely the data collection technique used by distributing questionnaires. The results of the study show that product quality has no effect on purchasing decisions. However, prices and promotions influence purchasing decisions.

 

Keywords: MS Glow, Product Quality, Price, Promotion, and Purchase Decision.

 

References

Adil, M & Zawawi, I. (2019). Pemasaran Strategis. Gresik: UMG Press
Advertorial. (2022 February 25). Cerita Sejarah Berdirinya MS Glow hingga ke Mancanegara. Insertive.com. https://www.insertlive.com/style/20220225130849-19-267552/cerita-sejarah-berdirinya-ms-glow-hingga-ke-mancanegra. (Diakses pada 11 Mei 2022 pukul 21.00)
Alma, B. (2007). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, Bandung: Alfabeta.
Djohan, A.J. (2016). Manajemen & Strategi Pembelian. Malang: Media Nusa Creative
Dya Viani Subastian, Diah Ayu Retno Palupi, Emilia Firsa, Vicky F Sanjaya. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Celebrity Endorser Raffi Ahmad Terhadap Minat Beli Produk Skincare Ms.Glow, Jurnal Manajemen Bisnis Islam. Volume 2 No 1 (2021), ISSN: 2715-825X.
Fajri, R. C., Fatmasari, M., & Rinova, D. (2021). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Konsumen pada Toko Pasadena Cellular Bandar Lampung.
Fandy Tjiptono & Anastasia Diana. (2016). Pemasaran Esensi dan Aplikasi, Andi Offset, Yogyakarta.
Fandy Tjiptono. 2015. Strategi Pemasaran, Edisi 4, Andi Offset, Yogyakarta.
Ghozali, Imam. 2016. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 23 (Edisi 8). Cetakan ke VIII. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ghozali, Imam. 2018. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Badan Penerbit Universitas Diponegoro: Semarang
Habibah, U. (2016). Pengaruh kualitas produk dan harga terhadap keputusan Pembelian produk kosmetik wardah di kota bangkalan Madura. JEB17: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 1(01).
Handayani, J., Derriawan, S., & Hendratni, T. W. (2020). Pengaruh desain produk terhadap keputusan pembelian dan dampaknya pada kepuasan konsumen Shopping Goods. Journal of Business and Banking, 10(1), 91-103.
Indrasari, Meithiana, (2019). Pemasaran & Kepuasan Pelanggan, Surabaya: Unitomo Press
Ismayana, S., & Hayati, N. (2018). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Lipstik Pixy. JSMA (Jurnal Sains Manajemen dan Akuntansi), 10(2), 1-15.
Ivanto, M. (2012). Pengendalian Kualitas Produksi Koran Menggunakan Seven Tools Pada PT. Akcaya Pariwara Kabupaten Kubu Raya. Jurnal, Jurusan Teknik Elektro, Fakultas Teknik, Universitas Tanjungpura.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller (2009), Manajemen Pemasaran, Edisi 13. Jakarta.
Kotler, Philip dan Amstrong, Gary, (2014), Principles of Marketing, 12th Edition, Jilid 1 Terjemahan Bob Sabran Jakarta : Erlangga.Kotler,
Philip, (2019), Manajemen Pemasaran, 13th Edition, Jilid 2 Terjemahan Bob Sabran Jakarta : Erlangga.
Laoli, Noverius. (2020, June 28). MS Glow raih penghargaan setelah catatkan penjualan produk lebih 2 juta per bulan. Kontan.co.id. https://industri.kontan.co.id/news/ms-glow-raih-penghargaan-setelah-catatkan-penjualan-produk-lebih-2-juta-per-bulan. (Diakses pada 15 Desember pukul 16.12).
Malau, Harman. (2017). Manajemen Pemasaran. Bandung: Alfabeta\
Ningsi, W. P. W., & Ekowati, S. (2021). Pengaruh Promosi Di Media Sosial Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Skincare MS GLOW. Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis (JMMIB), 2(1), 50-57.
Sartika, D., & Basriani, A. (2018). Pengaruh kualitas produk terhadap kepuasan pelanggan keripik nenas di desa kualu nenas kecamatan tambang kabupaten kampar provinsi riau. Inovasi, 14(2), 84-97.
Sudjiono, S., & Prastiti, E. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Wardah Pada Counter Wardah Di Borobudur Kediri. Jimek: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 2(1), 69-84.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2019).Metode penelitian kuantitatif kualitatif dan R&D. Bandung:CV Alfabeta.
Sukaris, S., Prathiwi, M. P., & Pristyadi, B. (2020). Meningkatkan Kinerja Karyawan Melalui Keterikatan, Budaya Organisasi, Dan Gaya Kepemimpinan. Equilibrium: Jurnal Ekonomi-Manajemen-Akuntansi, 16(1), 15-21.
Suwarman, H. R., & Indrayani, R. (2018). Analisis Kualitas Aplikasi SINPEG Menggunakan Pendekatan Technology Acceptance Model. Jurnal Researchgate Sekolah Tinggi Teknologi Bandung.
Tjiptono, Fandy. (2015). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi. Offset.
Utami, H. N., & Firdaus, I. F. A. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Perilaku Online Shopping: Perspektif Pemasaran Agribisnis. Jurnal Ecodemica, 2(1), 136-146.
Wilanda, C. C. (2020). Analisis Pelayanan Pasien Bpjs Kesehatan Puskesmas Sebangkau. hectocorn, 1(1), 35-47.
Yunefa, A., & Sabardini, S. E. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Iklan terhadap Keputusan Pembelian Produk Lipstik Emina di Yogyakarta. Cakrawangsa Bisnis: Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 1(2).Buchari, Alma. (2014). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta

Downloads

Published

2022-11-02

How to Cite

Setiabudi, M. A., & Sukaris, S. (2022). The Effect of Product Quality, Price and Promotion on The Purchase Decision of Ms Glow Cosmetics Branch in Gresik. INNOVATION RESEARCH JOURNAL, 3(2), 120–123. https://doi.org/10.30587/innovation.v3i2.4369

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>