The Bioethical principles in testing bacteria in drinking water refills

Coliform and E.Coli

  • Dhea - Hanania Medan
  • sestiono M university Muhammadiyah of Gresik

Abstract

Abstrak:


Mini riset ini bertujuan untuk menerapkan prinsip-prinsip bioetika dalam uji bakteri Coliform dan E.Coli pada air minum isi ulang. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif deskriptif, dengan pengumpulan data berupa kata-kata dan gambar. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk memahami bioetika yang diterapkan dalam pengujian air minum isi ulang, mengetahui penggunaan media yang tepat, serta mengetahui suhu optimal dalam pertumbuhan bakteri Coliform dan E.Coli. Manfaat dari penelitian ini adalah untuk memastikan penerapan bioetika yang baik dalam keamanan pengujian air minum isi ulang, mengetahui penggunaan media yang efektif, dan memahami pertumbuhan bakteri Coliform dan E.Coli dengan baik. Diharapkan hasil penelitian ini dapat memberikan kontribusi dalam pemahaman bioetika dan pengujian kualitas air minum isi ulang.


Kata kunci : Bioetik, Bakteri, Air, Coliform dan E. Coli.


Abstract:


This mini-research aims to apply the principles of bioethics in testing Coliform and E.Coli bacteria in refill drinking water. The research method used is descriptive qualitative, with data collection in the form of words and images. The objectives of this research are to understand the bioethics applied in testing refill drinking water, determine the appropriate media usage, and identify the optimal temperature for the growth of Coliform and E.Coli bacteria. The benefits of this research include ensuring the proper application of bioethics in the safety of testing refill drinking water, understanding effective media usage, and comprehending the growth of Coliform and E.Coli bacteria effectively. It is hoped that the results of this research will contribute to the understanding of bioethics and the testing of the quality of refill drinking water.


Keywords : Bioethic, Bacteria, Water, Coliform and E.Coli.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
Jul 30, 2024
How to Cite
HANANIA, Dhea -; M, sestiono. The Bioethical principles in testing bacteria in drinking water refills. Journal of Public Health Science Research (JPHSR), [S.l.], v. 5, n. 1, july 2024. ISSN 2716-4845. Available at: <https://journal.umg.ac.id/index.php/jphsr/article/view/7842>. Date accessed: 26 oct. 2024. doi: http://dx.doi.org/10.30587/jphsr.v4i2.7842.
Section
Articles